
Concept

Entree | Etalage

Materiaal moodboard
De Millenials, een doelgroep welke compleet multitaskend door het leven gaan. Een ambitieuze carrière, vaak te vinden in de sportschool, en vaak op pad met vrienden. Een druk sociaal leven, nog steeds vol nieuwe indrukken in hun jongvolwassen leven. Gaat het niet te snel? Raw speed is het concept voor mijn flagship store voor DIESEL. Een kledingmerk welke zich richt op deze doelgroep.

Verdieping 0

Verdieping -1
RAW SPEED
In het ontwerp heb ik de snelheidslijnen gesymboliseerd in een meubel welke als installatie door de complete winkel groeit. Bij binnenkomst van de winkel begint het meubel welke puntig uitgroeit als je de winkel verder betreedt. De vrijgekomen ruimte biedt plaats aan de producten. De wand is opgebouwd uit drie materialen. Notenhout, hooglans zwart hout en betongaas.


Perspectieven



Twee niveaus
Op de foto zie je dat het presentatie meubel twee niveaus heeft. De linkerkant is het normale niveau voor de vrouwenkleding. Rechts is een splitlevel niveau gecreëerd voor de mannenkleding. De notenhouten plank licht hoger voor de kleding van de mannen. Het voordeel van dit splitlevel niveau is dat je de hoge ruimte goed benut. Het split level niveau betreed je via een trap welke dezelfde groeiende lijnen heeft als de wand, met ongelijke treden. Vanaf dit punt groeit ook de trap welke je naar de kelder leidt.

Trap
De trap naar de kelder is opgebouwd uit betongaas. Hier is voor gekozen om zoveel mogelijk licht en openheid te krijgen. Boven deze trap zit namelijk een groot daklicht. De snelheidslijnen zijn in materiaal niet meer terug te vinden. Enkel het betongaas en de witte muren zijn over. In de kelder zijn de pashokken te vinden. De soberheid in materiaal zorgt voor het doel van de ruimte. Het passen van kleding in een witte ruimte met een goede lichtvoorziening. De trap biedt daarnaast plaats voor tassen en andere accessoires.




Lichtplan

